FAQ
Hieronder vind je de meest voorkomende vragen. Toch nog een vraag? Contacteer ons!
Hieronder vind je de meest voorkomende vragen. Toch nog een vraag? Contacteer ons!
Onze SPRINTR’s zijn professionele koeriers die werken op zelfstandige basis of in dienstverband van een transportonderneming. SPRINTR is een initiatief van Filip Goossens, Jean-Claude Van den Berghe en Patrick Proesmans. Allen hebben ze minstens 20 jaar ervaring in de wereld van koerier- en expresszendingen. Met SPRINTR hebben ze de ambitie om koeriersopdrachten efficiënter te organiseren zodat er minder lege kilometers worden gereden.
SPRINTR staat voor professionaliteit. We vinden het daarom belangrijk dat onze SPRINTR’s aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Het niet naleven van deze algemene voorwaarden kan uitsluiting tot gevolg hebben. Indien je werkt in dienstverband van een transportbedrijf, kan dit bedrijf zich ook aanmelden om (een deel van) hun medewerkers SPRINTR te laten worden.
Om SPRINTR te worden moet je jezelf eerst registreren via onze website. Nadien zal je een e-mail van ons ontvangen met meer informatie. We bekijken vervolgens of je voldoet aan onze toetredingsvoorwaarden. Wanneer je aan de voorwaarden voldoet, ontvang je een confirmatie via e-mail en een SMS code. Download de SPRINTR app via de Apple Store of Google Store en log in met je persoonlijke SMS code. Vanaf dat ogenblik ben jij klaar om mee te sprinten voor SPRINTR.
Er zijn 2 mogelijkheden om opdrachten te aanvaarden:
In de algemene voorwaarden staat beschreven wat je niet mag vervoeren. Dat zijn evidente zaken zoals wapens, drugs, bij wet verboden goederen, chemische producten, springstoffen, ADR goederen en voorwerpen met zeer hoge waarde. Voor de gedetailleerde lijst kan je de algemene voorwaarden nalezen op onze website.
Het is de bedoeling dat onze SPRINTR’s rijden met een professioneel voertuig dat in orde is volgens de wettelijke normen. Dit voertuig kan eigendom zijn van het transportbedrijf waartoe de SPRINTR behoort of van de SPRINTR zelf als zelfstandig ondernemer.
Als SPRINTR mag je rijden wanneer je wilt. Alleen wanneer je aangemeld bent in de SPRINTR app zullen wij je opdrachten voorstellen. Je hebt telkens de keuze om een opdracht te aanvaarden of niet. Als je niet wilt rijden, vragen wij je om je af te melden. Jezelf aanmelden voor een toekomstige rit kan ook.
Geef zelf aan tot hoe laat je kan rijden en op welke plaats je wilt stoppen. Zo houden wij rekening met jouw voorkeuren. Bijvoorbeeld: ik ben binnen 2u ter beschikking op adres X en wil om 19u30 terug zijn op adres Y. In functie van de beschikbare opdrachten plannen wij je dan zo efficiënt mogelijk in.
Onze SPRINTR’s werken allemaal met de SPRINTR app om zendingen te aanvaarden of te weigeren. Het is daarom noodzakelijk dat je in het bezit bent van een smartphone.
SPRINTR bouwt een nationaal netwerk uit, dus elke SPRINTR in België mag zich aanmelden.
Je hoeft geen aparte documenten door te sturen. In je registratieformulier vragen wij naar je identiteitsgegevens, nummerplaat, verzekeringsnummer en nummer van je transportvergunning wanneer je aangeeft dat je meer dan 499 kg kan vervoeren.
Wanneer wij een opdracht voorstellen, zie je meteen het bedrag dat je hiervoor krijgt. Wij sturen je op elke 1ste en 15de van de maand per e-mail een overzicht met al de gereden ritten. Jij mag ons voor dit bedrag een factuur sturen met de referentie in het overzicht. Na ontvangst van een correcte factuur storten we het bedrag binnen de 2 werkdagen op je rekening.
Wat je verdient per rit is afhankelijk van het type voertuig (fiets, personenwagen, klein of groot voertuig, …) en de gereden afstand. Het bedrag dat je kan verdienen, staat telkens aangegeven wanneer een rit wordt voorgesteld. Je kan ongeveer rekenen op €0.80 per kilometer, gemeten van ophaaladres tot leveradres, met een minimum bedrag van €20 (excl. BTW).
Goederen moeten binnen het kwartier in- en uitgeladen kunnen worden. Daarnaast moeten er genoeg personen aanwezig zijn om te helpen in- en uitladen binnen dit kwartier. Ook als de goederen meer dan 25 kg wegen, moet de klant hulp voorzien voor de ophaling en levering. Communiceer via de app met de dispatch functie indien er problemen zijn waardoor je de rit niet kan uitvoeren. Zij zullen je verdere instructies geven.
Wanneer de klant zijn of haar opdracht 6 uur voor aanvang annuleert, betalen wij 100% van het betaalde bedrag terug. Dit wil zeggen dat jij deze opdracht op dat moment niet uitbetaald krijgt. Als de klant tot 2 uur voor de opdracht annuleert, krijg jij 30% van het betaalde bedrag uitbetaald. Annuleert de klant minder dan 2 uur voor aanvang, dan krijg jij het volledige bedrag uitbetaald.
Als de vertrekplaats van de opdracht zich niet in België bevindt, word jij enkel 100% uitbetaald indien de klant zijn of haar opdracht annuleert binnen 24 uur voor aanvang.
Wil je deel uitmaken van SPRINTR? Groot gelijk! Kom bij ons netwerk via volgende stappen:
Voldoe je aan deze voorwaarden? Dan verwelkomen wij je met plezier! Je kan ook SPRINTR worden als je in dienst werkt van een transportonderneming die zich heeft aangesloten bij het SPRINTR netwerk.
SPRINTR is een platform dat professionele SPRINTR’s verenigt en registreert. Wanneer je een opdracht ingeeft, kiest ons algoritme de meest geschikte SPRINTR voor jouw opdracht. Factoren waar wij rekening mee houden:
Op die manier rijden onze SPRINTR’s in totaal minder nutteloze kilometers. Dat is beter voor jou, de SPRINTR, het milieu én de andere weggebruikers.
Je zorgt er zelf voor dat het voertuig waarmee je rijdt, verzekerd is volgens de wettelijke normen. SPRINTR komt niet tussen bij schade aan je voertuig of aan de voertuigen van derden voor, tijdens of na het uitvoeren van een SPRINTR opdracht.
De goederen die je vervoert zijn verzekerd voor een maximum bedrag van €500. Indien je schade vaststelt, neem je bij aflevering foto’s van de beschadigde goederen via de SPRINTR app. Deze foto’s voegen we toe aan het dossier van de klant.
Ga in de SPRINTR app naar het menu rechtsboven. Klik op ‘profiel’ en pas je gegevens aan.
Is je vraag niet beantwoordt via bovenstaande antwoorden? Stuur dan je vraag via ons contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Onze SPRINTR’s zijn professionele koeriers die werken op zelfstandige basis of in dienstverband van een transportonderneming. SPRINTR is een initiatief van Filip Goossens, Jean-Claude Van den Berghe en Patrick Proesmans. Allen hebben ze minstens 20 jaar ervaring in de wereld van koerier- en expresszendingen. Met SPRINTR hebben ze de ambitie om koeriersopdrachten efficiënter te organiseren zodat er minder lege kilometers worden gereden.
Wil je deel uitmaken van SPRINTR? Groot gelijk! Kom bij ons netwerk via volgende stappen:
Voldoe je aan deze voorwaarden? Dan verwelkomen wij je met plezier! Je kan ook SPRINTR worden als je in dienst werkt van een transportonderneming die zich heeft aangesloten bij het SPRINTR netwerk.
SPRINTR is een platform dat professionele SPRINTR’s verenigt en registreert. Wanneer je een opdracht ingeeft, kiest ons algoritme de meest geschikte SPRINTR voor jouw opdracht. Factoren waar wij rekening mee houden:
Op die manier rijden onze SPRINTR’s in totaal minder nutteloze kilometers. Dat is beter voor jou, de SPRINTR, het milieu én de andere weggebruikers.
SPRINTR is beschikbaar waar je maar wilt. Ook buiten België sprinten we je graag te hulp. Enige voorwaarde is dat de laad- of losplaats van jouw opdracht zich in België bevindt.
Een SPRINTR boeken kan in 3 stappen:
Bij opdrachten die binnen de 3 uur uitgevoerd moeten worden, vragen wij om even te wachten tot we een geschikte SPRINTR hebben gevonden. Dit kan enkele minuten duren. Zodra een SPRINTR jouw opdracht heeft aanvaard, kan je de opdracht finaal valideren door de betaling uit te voeren. Je SPRINTR zal pas een bevestiging krijgen vanaf het moment dat er correct betaald is. Daarom is het belangrijk dat je onmiddellijk betaalt.
Ja, dat kan! Om jouw opdracht te annuleren volg je de volgende stappen:
– Log in
– Ga naar ‘geplande orders’
– Kies het order dat je wilt annuleren
– Druk op annuleren
Wanneer je 6 uur voor aanvang van de opdracht annuleert, betalen wij 100% van het betaalde bedrag terug. Als je tot 2 uur voor de opdracht annuleert, krijg je 30% van het betaalde bedrag terug. Annuleer je minder dan 2 uur voor de aanvang van de opdracht, dan kunnen we helaas niets terugbetalen. De uiteindelijk betaalde kilometers tellen wel mee voor eventuele toekomstige kortingsprogramma’s.
Als de vertrekplaats van jouw opdracht zich niet in België bevindt, gelden volgende terugbetalingsregels: bij annulatie tot 24 uur voor de opdracht betalen wij 100% van het betaalde bedrag terug; bij annulatie minder dan 24 uur voor de aanvang van de opdracht kunnen we helaas niets terugbetalen.
De SPRINTR’s die zich engageerden voor jouw opdrachten, zullen in dezelfde mate gecompenseerd worden.
Onze SPRINTR’s zijn professionals die werken op zelfstandige basis of in dienstverband van een transportonderneming. Nadat je een opdracht ingeeft en bevestigt, kiest het SPRINTR algoritme de meest geschikte SPRINTR. We houden hierbij rekening met beschikbaarheid, afstand tot de ophaallocatie, tijd tot de ophaallocatie en type van het voertuig. Op die manier rijden we in totaal minder nutteloze kilometers. Dat is beter voor jou, de SPRINTR, het milieu én de andere weggebruikers.
Wij werken samen met het betaalsysteem Mollie om onze betalingen door te voeren. Je kan betalen met Bancontact, Visa of Mastercard.
link naar dit betaalsysteem
Wanneer je jouw order hebt aangemaakt, zie je meteen de bijbehorende prijs. Je kan dus op voorhand je prijs berekenen via onze website. De prijs wordt berekend op basis van een aantal parameters:
Alles wat je door SPRINTR laat vervoeren, is verzekerd tot een waarde van €500.
We vinden het heel belangrijk dat jouw persoonlijke gegevens beschermd worden tegen misbruik. De data van SPRINTR wordt beschermd door een Secure Socket Layer (SSL) technologie. Deze technologie zorgt ervoor dat alle data veilig wordt overgebracht, met inbegrip van persoonlijke- en creditcardgegevens.
Nadat we een SPRINTR hebben toegewezen, kan je jouw order betalen. Je SPRINTR zal pas een bevestiging krijgen vanaf het moment dat je jouw order correct betaald hebt. Daarom is het belangrijk dat je onmiddellijk betaalt. Betalen kan met Bancontact, Visa en Mastercard. Indien je geregistreerd bent als bedrijf zal je binnen de 7 dagen een mail ontvangen met jouw factuur.
In de algemene voorwaarden staat beschreven wat je niet mag vervoeren. Dat zijn evidente zaken zoals wapens, drugs, bij wet verboden goederen, chemische producten, springstoffen, ADR goederen en voorwerpen met zeer hoge waarde. Voor de gedetailleerde lijst kan je de algemene voorwaarden nalezen op onze website.
We voeren jouw opdracht uit op enkele voorwaarden:
linken naar de juiste pagina op de website
Je kan bij “orders” op onze website een volledig overzicht terugvinden van je geplande en afgewerkte orders.
link naar geplande orders
Op het moment dat jij je betaling finaliseert, krijgt de SPRINTR hier melding van en kan hij of zij vertrekken om je order op te halen. Je order is ook altijd te volgen via “orders” op de website. De geplande aankomsttijd op de vertrekplaats en bestemming wordt voortdurend aangepast in functie van de verkeerssituatie.
De levering wordt pas afgesloten op het moment dat de ontvanger bevestigt dat hij het order heeft ontvangen door het plaatsen van een handtekening. Als verzender krijg je op dat moment ook een e-mail. Alle details van de levering (tijd, persoon die goederen in ontvangst heeft genomen, handtekening) zijn terug te vinden bij “orders” op de website.
In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat we geen SPRINTR vinden. In dat geval lichten we je hierover in en stellen we eventueel een alternatief voor. Voor opdrachten die moeten uitgevoerd worden in de toekomst, mag je meteen tot finale validatie en betaling van de opdracht overgaan. In de zeldzame gevallen waarbij we geen SPRINTR vinden voor jouw opdracht, zullen we je contacteren en het betaalde bedrag volledig terugstorten. Momenteel vinden wij voor 87% van de aanvragen de gepaste SPRINTR.
Is je vraag niet beantwoordt via bovenstaande antwoorden? Stuur dan je vraag via ons contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.